
Nye fildrev på vej – vi rydder op og starter forfra
Digital Service er i gang med at implementere en ny og mere overskuelig struktur for vores fildrev. Det betyder, at alle afdelinger får nye, tomme drev, hvor kun relevant og opdateret materiale skal flyttes over.

Hvorfor gør vi det?
- For at gøre det lettere og hurtigere at finde dokumenter
- For at sikre, at vi ikke opbevarer personfølsomme data unødigt
- For at reducereudgifter til serverplads
- For at skabe fleksibilitet ved fremtidige omorganiseringer
Hvad skal du vide?
Når det bliver din afdelings tur, modtager du en mail med information om processen, og hvad du skal gøre. Du får adgang til:
F:drevet – fælles drevfor din afdeling
U:drevet – til midlertidig udveksling med andre afdelinger
H:drevet – dit personlige drev (max 5 GB)
Vigtigt
Flyt kun det, du faktisk har brug for fremadrettet
Følg retningslinjerne for brug af fildrev – find retningslinjerne på IT Servicedesk ved at søge, i søgefeltet, på drev.
Brug Adoxa til at finde og håndtere følsomt eller forældet indhold
Deadline
De gamle drev skjules den 31. januar 2026, så alt relevant indhold skal være flyttet inden da.
Husk
De gamle drev gemmes midlertidigt, så du kan få adgang til gamle filer, hvis du senere skulle mangle noget.
Har du spørgsmål til processen, er du velkommen til at kontakte Jennifer Hansen Urvoy på jenhurv@toender.dk
